ballastebrudarna

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Montenegro

Av Elin,Karin & Märta - 19 juni 2011 12:18

Heej Heej allihopa.

 

Som ni redan vet har jag varit i Montenegro. Det har varit över 30 grader och vi har haft superkul! Vårt hotel hette Iberostar - Bellevue det var ett fyr stjärnigt hotel! Det var super trevligt och de som jobbade där var super roliga. De bland annat dansade super fånigt så att det blev kul varje dag och man fick dansa med om man ville vilket jag gjorde ibland. Den bästa och roligaste dansen de gjorde 2 gånger om dagen var chocolate hehe superkul!! När vi var i budva ( 20 minuter bort ) handlade jag: äkta Ray - Ban glasögon!, en lila sarong, 2 halsband ett med en kanin ( mitt kenesiska årsdjur 1999, 2011 mer ) och ett med en super kär smilie, 2 fotband ett med blå tärningar och ett med olika färgade tärningar, en nyckel ring men en sotfågel som är super sööt och ett magnet halsband. Jag och min syrra fick ett eget hotel rum och när veckan var slut fick vi beröm för att vi klarat oss så bra! Jag tipsar om Montenegro - Budvanska rivieran - Iberostar - Bellevue!

 

Montenegro är ett väldigt vackert och bergit land som har många historier kring sig! Som till exempel så betyder montenegro Svarta Bergen på lating. Det kan åska och regna varje dag men bara på kvällarna och det beror på bergen. För mig regnade blixtrarde och åskade det nästan varje kväll men bara i 10 minuter. Men det spelar ingen roll för jag har haft såå himla kul! I havet var det 25 grader och i poolen 28. Jag hade all inclusive så jag kunnde hämta kul glass och kakor och mer när jag ville!

 

I montenegro fanns många fattiga och många rika. Man ska inte gå på fattigas trick och ge dem pengar för många ljuger. Vissa har till och men lagt sina hundar på gatan sovande och hungriga med en låda för att man ska lägga pengar där. I montenegro finns många vilda hundar och katter som är jätte söta svårt att stå imot att klappa dem! För de kanske har en sjukdom så man får inte klappa dem. De ovanligaste djuren jag har sett i Montenegro var en apa med byxor på stan och en sköldpadda mitt på vägen! 

 

Hälsningar mig!

Karin

 

 

denna låt hade de hittat på en dans till som jag kan utantill om ni träffar mig kan jag kanske lära er den !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin,Karin & Märta - 8 juli 2011 12:41

Heej heej!!!   Imorgon åker jag till det bästa stället att fira sommarn på!!                                          .... ÖLAND!!! Sen jag var 0år har vi åkt dit varje sommar... Jag har inte varit hemma hela sommarn någongång i hela mitt liv...

Av Elin,Karin & Märta - 20 juni 2011 19:00

jag hittade den på www.youtube.com    

Av Elin,Karin & Märta - 20 juni 2011 14:31

Heej Heej inte så himla kul här på fritids      Det är bara jag i mi klass som behöver vara på fritids bara satt jag inte ska glo på tv. Jag får vara hemma om jag inte tittar på tv. Men jag tänker inte glo på tv jag tänker glo på data skärmen heh...

Av Elin,Karin & Märta - 19 juni 2011 13:06


  och lite hudfärg färgen syns inte så bra på bild som den igentligen är. Jag är brunare än på bilden och var ljusare än det blev på bilden:   ...

Presentation


Hej vi e tre tjejer! som heter Elin,Karin Och Märta!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hår färg har du?
 Blond
 Brun
 Svart
 Grå
 Rosa
 Lila
 Blå
 Grön
 Gul
 Alla ofc!
 Har slingat det
 Rött
 Vitt
 Annan..

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards